 Skift filtre i efterårsferien! -  Spar 15% på ALLE filtre hele uge 42 & 43

Generelle spørgsmål om filtre:

Hvilke ventilationsanlæg, sælger i filtre til?

Vi sælger filtre til følgende ventilationsanlæg:

Indeholder listen ikke det mærke, som du har, kan vi højest sandsynlig skaffe det. Bare ring os op eller send en mail, så finder vi ud af det.

Hvilke type filtre sælger i?

Vi sælger mange forskellige slags filtre, så vi kan dække det behov den enkelte kunde må have. Remset op, sælger vi følgende typer:

Hvor ofte skal jeg skifte mit filter?

Det kommer meget an på dit ventilationsanlæg og ikke mindst om du bor på landet eller i centrum af en storby, som for eksempel København eller Aarhus, hvor der kommer meget snavs ind.

Det anbefales dog, at du skifter filtermåtter, standardfiltre og M5 filtre ud hver 3-4 måned – altså 3-4 gange om året.

Et pollenfilter/kulfilter, bør skiftes 1-2 gange om året.

Anbefalingen er sat til dette, da du på den måde både får sikret optimal filtrering og du sparer en masse penge på elregningen, da mængden af støv, også øger modstanden.

Hvad hvis jeg ikke kan finde modelnummeret på mit ventilationsanlæg?

Hvis du ikke kan finde modelnummeret på dit ventilationsanlæg, kan du tage et mål af de filtre du har siddende i dit anlæg (bredde, længde og dybde). Så kan vi hjælpe dig på den måde.

Hvad betyder EN779:2010 standarden?

EN779:2012 er den standard, filtre skal produceres efter, for at overholde EU’s lovmæssige standard. Ved klassificering af dette, arbejdes der med to forskellige begreber: Afsværtningsgrad (hvor effektivt filtret tilbageholder fine partikler) og udskilningsgrad (hvor stor en del af det grove støv, der filtreres)

Herunder kan du, i henhold til de filterklasser vi sælger, se hvor effektivt der bliver filtreret:

Filtergruppe:

Filterklasse:

Klassegrænse:

Minimum effekt for 0,4 µ partikler

Metode

Grovfiltre

G4

90<am*

 

Udskiller grove partikler

Mediumfilter

M5 (tidligere F5)

40<Em<60**

 

Afsværtning af fine partikler

Finfiltre

F7

80<Em<90

35%

Afsværtning af fine partikler

*Am står for gennemsnitlig arrestance (evnen til at filtrere luft) ** Em står for gennemsnitlig effektivitet

Kan jeg komme forbi og hente mine filtre hos jer?

Nej desværre ikke. Filterbyen.dk er udelukkende en online butik. Der går dog heldigvis kun 1-2 hverdage fra du bestiller dine filtre, til du har din vare.

Kundeservice:

Hvordan kommer jeg i kontakt med jer?

Du kan ringe til os på +45 51378225 – her vil vi besvare dit opkald mellem klokken 8:00 – 17:00 (mandag til fredag).

Det er også muligt at sende en mail til os. Det gør du på mail@filterbyen.dk.

For at vi kan hjælpe dig bedst mulig, er det en god idé at have modelnummeret på dit ventilationsanlæg klar.

Hvornår bliver pengene trukket fra min konto, efter bestilling af filtre hos jer?

Pengene bliver først trukket fra din konto, når din bestilling er sendt afsted fra vores lager.

Hvornår kan jeg få mine filtre tilsendt?

Bestiller du inden klokken 13:00, sender vi din bestilling samme dag med GLS, som ikke spilder tiden. På den måde vil du modtage din pakke 1-2 hverdage efter din bestilling.

Hvad koster fragten hos Filterbyen.dk?

Fragten koster:

  • 39 kroner til pakkeshop
  • 39 kroner til virksomhed
  • 59 kroner ved levering til døren

Bestiller du for mere end 300 kroner, får du til gengæld gratis levering til din foretrukne pakkeshop.

Levering til døren

Ved levering til døren, bedes du angive, hvor du ønsker, at din forsendelse må stilles i tilfælde af, at du ikke er hjemme - på den måde kan du undgå, at være nødt til, at skulle over til en tilfældig pakkeshop, for at hente den. Ved kassen, kommer det til at så således ud:

Hvordan kan jeg betale hos jer?

Hos os, kan du som privat kunde, betale med:

  • Visa Dankort, Visa Electron, Mastercard, Maestro og MobilePay

Er du oprettet som erhvervskunde kan du betale med faktura.

Hvordan betaler jeg med Mobilepay?

For at kunne betale med MobilePay, skal du sikre dig, at dit kort kan bruges til betaling gennem MobilePay. Dette kan du se i MobilePays app:

  1. Log ind på MobilePay appen
  2. Find menuen i højre side
  3. Tryk på ”kort”
  4. Aktiver ”brug til nethandel”

B2B/erhvervskunde

Er du B2B kunde – for eksempel en boligforening eller anden form for forbruger, der har stort behov for filtre, kan vi efter en kreditvurdering, oprette dig som fakturakunde. Når denne er gået igennem, vil du fremover kunne bestille på vores webshop, med mulighed for at vælge faktura betaling.

Offentlig kunde – betaling med EAN-faktura

Er du en offentlig institution, skal du, når du ankommer til indkøbskurven/ckeck ud siden, oprette dig som offentlig virksomhed med EAN-betaling. Når de påkrævede felter (dem der er markeret med *) er udfyldt, kan du færdiggøre ordren.

Når ordren er modtagen, sender vi bestillingen og en faktura afsted til dig gennem EAN-systemet.

Kan man vente med at betale, til varen er modtaget?

Dette er kun muligt, hvis du er offentlig eller almindelig virksomhed. Her kan du vælge fakturabetaling, hvor der pålægges et gebyr på 75 kroner i håndtering.

Som privatperson, kan du først modtage dine varer, når du har betalt.

Beløbet bliver først trukket fra din konto, når vi har sendt din ordre afsted.

Er betaling med kort og MobilePay sikkert hos Filterbyen?

På Filterbyen.dk bruger vi DIBS. Dette er det mest sikre betalingssystem der findes. Betalinger går igennem via PBS.

Alle dine kortoplysninger er ligeledes krypteres og vi får ikke kendskab til dine oplysninger.

De eneste oplysninger vi har adgang til, er de oplysninger, der skal til, for at sende dig varen.

Kan man bestille hos Filterbyen.dk via fax eller mail?

For at kunne yde en så sikker betaling som mulig og ikke mindst for at undgå misforståelser, modtager vi kun ordre foretaget på vores webshop.

Er man virksomhedskunde, er det dog muligt at foretage en ordre pr. mail. Send da til mail@filterbyen.dk.

Hos Filterbyen har vi meget fokus på miljøet og konsekvenserne ved brug af papir – derfor modtager vi ikke telefax.

Filterbyen.dk’s fokus på miljøet

Hos Filterbyen er vi meget bevidste om miljøet og forsøger at belaste det så lidt som muligt. Derfor genbruger i i stor grad emballagen fra tidligere forsendelser.

Dertil drives alt fra kundeservice, lager og bogholderiet som papirløs virksomhed. Vi udskriver kun fragtbreve og følgesedler, for at sikre, at din forsendelse kommer rigtig frem.

Er det muligt at sende min ordre retur?

Hos Filterbyen.dk har du altid 14 dages returret. Kun den bedste købsoplevelse er god nok, og vi synes ikke at vores kunder skal ende med produkter, som ikke kan bruges eller lever op til forventningerne.

Hvad hvis den ønskede vare ikke kan findes?

Hvis du ikke kan finde de filtre, som passer til dit ventilationsanlæg, er du altid velkommen til at sende os en mail eller ringe til hos på henholdsvis mail@filterbyen.dk eller +45 51378225

Søger du en bestemt type filtermåtte, har vi et udvalg af klip selv/universal filtre på lager. Disse er både pengebesparende og ligeså god som dem, der kan købes på præcise mål.

Varer og produkter

Varesøgning

Vi har 4 måder, hvorpå du kan finde de varer du søger.

1. Smartsøgningen øverst på forsiden

Find mærket på dit ventilationsanlæg → modelnummeret og i felt nummer 3, har du så mulighed for at vælge, hvilket slags filter du har brug for.

Ved tryk på ”find filter nu”, kommer du direkte til produktet.

Det er også muligt, blot at angive mærke og anlæg og trykke ”find filter nu”. På den måde kommer du frem til alle filtertyper til din model.

2. Søgefeltet over menuen

Tast det produkt ind, du har brug for, og søgefeltet finder det frem.

3. Søgningen gennem varekategorierne

Her finder du en smart sti, som gør det nemt for dig at komme frem til de filtre du har brug for.

4. Genbestillingsfunktionen

Denne er mulig at bruge, hvis du før har bestilt filtre hos os. Den er både nem og meget tidsbesparende.

Det foregår således:

  1. Du indtaster den mail, du brugte, da du sidst bestilte filtre hos os. Få sekunder senere modtager du en mail fra os
  2. Maile du modtager indeholder et link. Klikker du på det link, kommer du hele vejen til kurv     
          ● Det er selvfølgelig muligt, at ændre i sin kurv
  3. Herefter skal du blot gå videre til betaling og indtaste kortoplysninger eller logge ind på din MobilePay

Åbningstider for kundeservice

Telefonnummer: +45 51378225

E-mail: info@carls.nu

Mandag – fredag 8:00 – 17:00

Vi bestræber os på at du altid modtager et svar indenfor 24 timer.